Monday, June 9, 2008

Jamnapari Pertama Al Islah

Assalamualaikum wbt.,

Dah agak lama tak update blog ni. Kali ni nak cerita pasal Jamnapari Al Islah pulak. Pada awal Jun 2008, Al Islah telah membeli 3 ekor anak jamna betina untuk dibiakkan. InsyaAllah ini merupakan projek perintis Jamna Al Islah untuk sama-sama menjayakan industri penternakan negara. Walaupun Al Islah masih baru tapi semangat Al Islah tak pernah luntur untuk sama-sama maju dalam bidang ini.

Al Islah juga tengah fokus untuk menjual kambing kampung yang agak lama dipencilkan dari arus penternakan negara. Ini bukannya langkah kebelakang tetapi kami melihat ini sebagai meneruskan tradisi orang-orang lama yang masih ingin kambing kampung dipelihara & dibiak dengan baik. Permintaan kambing kampung memang tinggi terutama untuk aqiqah & korban kerana harganya berpatutan & secara tak langsung membantu golongan kurang mampu untuk menunaikan hajat aqiqah & korban mereka.

Masyarakat kita masih utuh dengan kambing kampungnya, tak salah kalau kita sama-sama menternak kambing kampung. Jangan salah anggap tentang Al Islah, kami masih menternak Boer & Jamnapari tapi Kambing Kampung tidak kami lupa.

Kembali kepada anak Jamna Al Islah, 3 ekor anak Jamna Betina berumur 4 bulan bersedia untuk membesar dengan izin Allah swt. InsyaAllah. Inilah bakal Induk Jamna Al Islah. Pejantan Jamna akan menyusul... tunggu.....

Dok cari foto Anak Jamna, masih belum sempat nak upload.. tunggu.

Al Islah Agro Farm
Bersama Islah Membina Kecemerlangan

No comments: